sobota, 6 czerwca 2015

Roladki schabowe ze szpinakiem i serem feta

  Dzisiaj coś z innej beczki, a mianowicie pyszny obiad. Tutaj roladki duszone na patelni, można też po przesmażeniu piec w piekarniku ok. 30 min. w temp. 180st. Roladki są proste w wykonaniu i bardzo wszystkim smakowały :)





Składniki na 8 roladek:

  • 8 plastrów schabu
  • ser feta, ok. 3/4 kostki
  • szpinak, (ja użyłam świeżego, miałam 70 dag i dodałam to co mi zostało z mrożonego, jakieś 10 dag)
  • 1 większa cebula
  • 3-4 ząbki czosnku (w zależności od upodobań)
  • 0,5l bulionu
  • masło do smażenia
  • przyprawy : sól, pieprz, przyprawa do mięsa, gałka muszkatołowa


Przygotowanie:

  1. Mięso cienko rozbijamy, podczas rozbijania przyprawiamy solą i ulubioną przyprawą do mięs. Wstawiamy do lodówki, aby mięso "przegryzło się" z przyprawą i nabrało smaku.
  2. Przez ten czas myjemy, osuszamy i siekamy szpinak (jeżeli mamy mrożony, ten etap oczywiście pomijamy :) ).
  3. Cebulę kroimy w kostkę, czosnek drobno siekamy i przysmażamy oba warzywa na maśle. Dodajemy szpinak i doprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
  4. Ser feta kroimy w kostkę, lub plasterki. 
  5. Na plastry schabu kładziemy sporą porcję usmażonego szpinaku, oraz rozkładamy kawałki sera feta (można też pokruszony ser dodać do przestygniętego szpinaku i razem wymieszać).
  6. Mięso zwijamy i spinamy wykałaczkami lub obwiązujemy sznurkiem wędliniarskim.
  7. Roladki przesmażamy na rumiano z obu stron na rozgrzanym maśle, następnie dolewamy bulion i dusimy mięso na małym ogniu bez przykrycia, kilka razy roladki obracając. Ja dusiłam około 25min.


Smacznego!

2 komentarze :